Как да спечелим Оскар? Секс, манипулации и много мръсни трикове

1 vote, average: 5,00 out of 51 vote, average: 5,00 out of 51 vote, average: 5,00 out of 51 vote, average: 5,00 out of 51 vote, average: 5,00 out of 5
0
70

Харви Уайнстийн може да е извън играта, но измамните кампании за Оскар, които той организираше, продължават да съществуват. Филмите с най-голямо финансиране често печелят на церемонията благодарение на хитрост и маркетингови стратегии. Например, холандската филмова индустрия е използвала тактики за привличане на вниманието на членовете на Академията, като е насочвала вниманието им към драми, които са по вкуса на по-възрастните членове. Това е довело до номинации и награди за филми, които широката публика извън Нидерландия дори не познава.

Изборът на правилната дата за пускане на филмите също може да бъде решаващ за успеха в наградите. Например, британската публика беше объркана от решението да се пусне филмът „The Holdovers“ в края на януари, което съвпадна с последния кръг на гласуване за BAFTA, въпреки че филмът беше пуснат по-рано в САЩ.

Уайнстийн е известен с това, че е използвал екстремни методи за спечелване на награди за филмите, произведени от неговата студия Miramax. Той е прилагал тактики от политически кампании и е използвал сексуално привлекателни изображения за промоция на филми, което е довело до успех на Оскарите. Един от случаите е с филма „Pelle the Conqueror“ от 1987 г., за който Уайнстийн е издал плакати, акцентиращи върху голия гръб на жена, която едва ли се появява във филма. Този подход е довел до успех на филма на Оскарите през 1988 г. в категорията за най-добър чуждоезичен филм.

Въпреки че днес е по-трудно да се „купят“ награди, както е било в миналото със скандала с Пиа Задора и наградите „Златен глобус“, все още съществуват лазейки в правилата за кампаниите за награди, които филмовите творци и дистрибутори могат да използват за своя полза.

www.budilnik.com

Подкрепете инициативата за построяване на български Православен храм в Лондон!